Critical Alignment Yoga

Nieuwsbrief 27/06

Buiten- en binnenlessen zomer 2020

We mogen vanaf woensdag 1 juli ook weer binnen beginnen!

Binnen in de studio is het met de 1,5 norm en qua ruimte nog wat beperkt. Daarom kan ik helaas voorlopig max 8 deelnemers per binnen les toelaten. Wees sociaal en zorgvuldig met je inschrijving, zodat iedereen die graag binnen les wil volgen ook de mogelijkheid krijgt.

Lees goed het protocol voor de binnenlessen, zodat je veilig en prettig je les kunt volgen.

De lessen gaan door tot aan de bouwvakantie van 27 juli t/m 16 augustus. Dan neem ik ook een paar weekjes vrij om wat qualitity time met mijn gezin door te brengen. Tegen die tijd zullen er genoeg videos klaar staan om in ieders behoefte te kunnen voorzien;-).

Mocht je toch meer behoefte hebben aan live lessen dan kan je terecht bij mijn lieve collega Karen, zij zal tijdens mijn afwezigheid doorgaan met lesgeven. Voor haar dagen en lestijden kan je alvast een kijkje nemen op haar rooster https://www.studioaravinda.nl/pg-32153-7-129128/pagina/rooster__prijzen.html en anders contact met haar opnemen via de mail info@studioaravinda.nl 

Heb je deze zomer nog geen vakantieplannen maar wil je toch de beleving en sfeer proeven van het uit en vrij zijn in eigen land? Dan kom je tijdens de buitenlessen zeker ook aan je trekken! (Zie fotos)

Kijk ook eens op https://effezitte.wordpress.com/ en ondek hoe veelzijdig en gastvrij deze lieve mensen zijn.

Voor de buiten yoga lessen op de Westfriesedijk neem je je eigen materialen mee, dus matje, handdoek en eventuele dekens en kussens: alles moet je zelf mee nemen!

Omdat er nu meer vraag is naar ‘gewone’ ochtend lessen heb ik ‘Run & Yoga’ workshop nog even uitgesteld. Deze workshop van 4 lessen zal ik in het najaar weer proberen op te starten als alles weer een beetje ‘normaal’ is. https://www.yogastudioengel.nl/run-yoga

Voor het actuele rooster kan je terecht bij https://www.yogastudioengel.nl/lestijden

 

Je kunt voor deze lessen natuurlijk je strippenkaart gebruiken en je inschrijven via het Momorooster of via de mail of app. Het maximum aantal deelnemers voor de buiten yogalessen is 15 en bij de wandellessen 10.

De Mindfull walk & yogalessen gaat in principe altijd door, ook bij iets minder prettig weer. Draag bij de wandelingen ook warme kleren, trek goed zittende sneakers of wandelschoenen aan en denk bij nat weer aan een regenjas of paraplu .

Belangrijk! De situatie is nu natuurlijk heel anders dan toen we les volgden in de yogazaal, dus: voordat je naar de les komt, lees goed het protocol dat van toepassing is op het veilig en verantwoordelijk volgen van de lessen!

Ga bewust om met je inschrijving(en): mocht je onverhoopt niet kunnen, meld je dan tijdig af. Afmeldingen later dan 8:00 voor de ochtend les of 5 uur voor aanvang voor de avond les zal ik helaas wel moeten verrekenen.

Als je het niet prettig vindt om buiten of binnenlessen te volgen of (nog) niet prettig om je in een groep te bevinden? Dan kan je altijd nog een beroep doen op mijn opgenomen les video’s. Zolang het lukt zal ik jullie wekelijks blijven voorzien van CAY oefeningen. Deze kunnen tevens ook als voor- of na- oefening voor een buitenles worden geadviseerd.

Heb je op dit moment geen lopende kaart maar je wilt mijn studiootje toch steunen dan ben ik je zeer dankbaar!
In dat geval kan een bijdrage doneren naar NL28 TRIO 0379 4869 11  t.n.v.Tanja Engel, onder vermelding van DYTY (Donatie You Tube Yoga)

Tools voor thuis?

Velen van jullie hebben ondertussen al een witte mat en strip aangeschaft en kunnen de CAY filmpjes nu goed volgen.

Tijdens de onderstaande CAY lessen via maak ik gebruik van de volgende tools: meditatie kussen, yogamat, stripje, rolletje, riempje, hoofdstandbankje met blok voor zittende oefeningen.

De witte matjes en de stripjes zijn voor een gereduceerde prijs via mij verkrijgbaar of anders via de webshop van het Critical Alignment instituut: https://shop.criticalalignment.nl

Of als je bovenstaande tools niet in huis hebt en geen tools wilt aanschaffen, kun je gebruik maken van de volgende vervangende huis-tuin-en-keuken-tools.

Stripje:
Een hoeslaken of 1 of meerdere kussenslopen super stevig oprollen tot een lange dunne rol van van 6 cm breed, 5 cm dik en 50 cm lang. Je kunt deze lange dunne rol bij elkaar houden met een riem of touw eromheen gebonden

Stripje in combinatie met een bovenrugrolletje: neem dan een boek voor onder je hoofd van 5 cm

Rolletje:
Dikke rol: hoeslaken of dekbedovertrek stevig oprollen tot een rol van 12 com dik en ca 50 cm breed

Dunne rol / bovenrugrol: hoeslaken of dekbedovertrek stevig oprollen tot een rol van 10 cm dik en ca 60 cm breed

Riempje:
Een stuk touw, sjaal ed (niet elastisch) van ca 1,5 meterHoofdstandbankje met een blok erboven op:
Kruk of stoel
You tube links:

Kijk ‘CAY wk 1. Stripje dubbel: armen, schouders en middenrug (8 min)’ op YouTube

Kijk ‘Toelichting strip video wk 1’ op YouTube

Kijk ‘Wk 1. Dynamische Warming-Up (15 min)’ op YouTube

Kijk ‘CAY wk 2. Dunne rol: onderrug(14 min)’ op YouTube

Kijk ‘Wk 2. Ontspannen serie onderrug, heupen en benen (20 min)’ op YouTube

Kijk ‘CAY wk 3. Dunne rol: Middenrif ademhaling (10 min)’ op YouTube

Kijk ‘CAY wk 3. Dunne rol: Liggende draai oefening vanuit de middenrug (14 min)’ op YouTube

Kijk ‘Wk 3. Fly’n dancing dragon (16 min)’ op YouTube

Kijk ‘Wk 4. Ontspannende draaiserie voor de bovenrug (20 min)’ op YouTube

Kijk ‘CAY wk 4. Stripje dubbel: nek massage (16 min)’ op YouTube

Kijk ‘CAY wk 4. De nek lift (8 min)’ op YouTube

Kijk ‘CAY wk 4. De nek lift + draai (10 min)’ op YouTube

Kijk ‘Wk 5. Zittende serie voor ontspannen nek en schouders (20 min)’ op YouTube

Kijk ‘Wakker worden met Tanja;-) yoga en meditatie gewoon vanuit je bed (18 min)’ op YouTube

Kijk ‘In slaap vallen met Tanja; yoga en meditatie, lekker in je bed (15 min)’ op YouTube

Yoga Mantra met Karen
Een mantra om te verbinden. Voel je vrij om mee te bewegen op een manier die jij prettig vindt.
https://youtu.be/6fOpGhnDSXQ

Week 10. Lesperiode 2

Kijk ‘CAY wk 10. stripje C7 en meditatieve adem oefening’ op YouTube

Kijk ‘CAY wk 11. dikke rol onderrug deel 1 (L1-SI)’ op YouTube

Kijk ‘CAY wk 11. dikke rol onderrug deel 2 (L1-SI)’ op YouTube

Kijk ‘CAY wk 12. Stabiliseren core L4-L5 en SI’ op YouTube

Kijk ‘Wk 13. Core stability BBB’ op YouTube

Kijk ‘Wk 14. Core stability; Transversus abdominus’ op YouTube

De hoofdstandbankjes en houten achteroverbuigboogjes zijn in aanschaf nogal aan de prijs. Daarom wil ik aan iedereen, die zijn of haar kaart door laat lopen, de mogelijkheid bieden om ook hier gebruik van te maken. Als je wilt dan mag je deze zolang de voorraad strekt en je leskaart nog geldig is, van me lenen.

Ondertussen heb ik hiermee ook al een paar instructie video’s opgenomen. Dus mocht je de behoefte hebben aan een van deze tools of aan andere oefeningen op maat, aarzel dan niet om mij te contacten.

Ik zal jullie via deze weg op de hoogte houden wanneer er meer informatie is over en hoe de lessen hervat worden.

Alle mensen die getroffen worden door de ziekte en alle zorgverleners en anderen in vitale beroepen wens ik veel kracht, wijsheid en liefde toe.

Liefs Tanja

 

Yoga Studio Engel

Locatie: Yoga Studio Schagen

Passage 6

1742 PG Schagen


Tanja Engel

T: 06 373 45 553

E: info@yogastudioengel.nl

W: www.yogastudioengel.nl

Webdesign en realisatie door Studio Soes